X

DÖRT KÖŞE DÜNYA (KUARTET)

Yazan        : György Spiró
Çeviren     : Naciye GÜNGÖRMÜŞ
Rejisör      : Esen ÖZMAN
Dekor Tasarımı    : Suar ŞEYLAN
Kostüm Tasarımı : Funda ÇEBİ
Işık Tasarımı        : Namık GÜRSOY
Reji Yrd.  : Gözen MÜFTÜOĞLU
Reji Asist.: Onur ÖZGÜNER 

Oyuncular: (Sahneye Giriş Sırasıyla)
                    Bey         :  Ali MERİÇ
                    Hanım    :  Senem ŞAHİN
                    Misafir   : Y.Murat SARI
                    Kadın     : Gözen MÜFTÜOĞLU

Yardımcı Roller: 
                     Çocuk   : Doğa DESTİCİ 

Sahne Amiri: İsmican EKİNCİ
Kondüvit: M.Taner ÇELİK
Işık Kumanda: Murat  ÇETİNKAYA, Hakan BADAK
Dekor Sorumlusu: İbrahim ŞİMŞEK, Özcan ÖNKÜR
Aksesuar Sorumlusu: Bekir Sıddık YÜKSEL
Sahne Terzisi :Nezaket BAYDİLLİ
Perukacı : Yavuz KARAKUŞ 

Dramaturgi çalışmasından dolayı M.Taner Çelik’e, Sinevizyon tasarımındaki katkılarından ötürü  Ahmet Çakır’a, Afiş tasarımındaki katkılarından ötürü ise Onur Özgüner’e   teşekkür ederiz. 

1956 Macar Devrimi ile ilgili belgeleri edinmemize yardımcı olan İstanbul Macaristan Başkonsolosluğu’na ve Fahrî Konsolos Bekir Bülent Özsoy’a teşekkür ederiz.  
 
KONU:
Bir Macar çift… Deyim yerindeyse yaş kemâle ermiş… Acılı bir hayat deneyiminden geçmiş oldukları belli… Yürekleri katılmış adeta… Monoton düzenleri içinde yaşayıp gidiyorlar… Koca sürekli maç izler… Hanım elde örgü yatak odası ile mutfak arasında…
Ama günün birinde, beklenmedik bir Misafir kendilerini ziyarete gelir ise!.. 
Hem de akıllarından hayallerinden geçemeyecek bir sürpriz ile!..
Hanım ile Beyin Kızı da o akşamüstü, iş çıkışı eve uğrayacaktır.
Kaderin cilvesi bu dört ayrı Tiyatro Kahramanı ile bize bir “Dünya” kuracaktır.
“Dört Köşe Dünya”dır bu. 
György Spiró “Kuartet” adlı oyununda bir aile özelinde “Devletçi Sosyalist” anlayış ile “Küresel Kapitalist” anlayışı tartıştırmış. 
Yazarın Kuartet’i Dört Köşe Dünya’ya dönüşmüş olarak, oyunumuzda her birimizi tek tek etkileyen, içine düştüğümüz Yeni Dünya Düzeni çelişkilerinin izdüşümlerini yakalıyor. 
Politik, ekonomik ve kültürel olarak her bir tarafından oraya buraya çekiştirilmekte olan şu kocaman dünyanın içinde, bireyin acizliğini, yalnızlığını ve zavallılaşmışlığını traji-komik bir bakışla seyirciyle paylaşmayı hedefliyor.